Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, August 21, 2014

Misi memandaikan ummah


Bismillah,

Kehidupan adalah dengan memberi.memberi adalah merancang kehidupan sesudah mati. Tetapi bagaimana mahu memberi jika diri sendiri tiada apa-apa. Hari ini di sesi coaching BMC (Business Model Canvas) saya berkongsi dengan tiga orang surirumah yang menjalankan bisnes dari rumah. Dengan belajar bagaimana membesarkan bisnes yang ada maka sudahpasti hasil akan meningkat. Mungkin kita sudah cukup apa yang ada, dengan ada lebihan duit hasil jualan maka kita mampu berkongsi dengan orang yang tiada kemampuaan.

Ramai yang merasakan untuk menderma perl ada duit, sebenarnya pemberian bukan semata duitringgit tetapi ia juga dalam bentuk ilmu. Berkongsi ilmu itu satu cara kita memberi. Bila ilmu yang manfaat diaplikasikan maka ia ibarat kebun bagi si pemberi. Kebun pahala yang sentiasa menawarkan hasil bila si penerima mengamalkannya.

Wallahuaalam.

No comments:

Post a Comment