Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, June 12, 2015

Bersyukur saat diuji


"...... Ini termasuk kurnia Tuhanku untuk mengujiku, apakah aku bersyukur atau mengingkari (nikmat-Nya). Barang siapa bersyukur, maka sesungguhnya dia bersyukur untuk (kebaikan) dirinya sendiri, dan barang siapa ingkar, maka sesungguhnya Tuhanku Mahakaya  lagi Mahamulia.” An Nahl: 40.



Bersyukur saat diuji
jua saat diberi...
Apa jua yang dimiliki 
pinjaman buat diri
agar insat sedari
Allah itu Maha Memberi

FirmaNya perlu dituruti
sebagai iktibar kemudian hari
umat dahulu yang mengenkari
diberi peringatan cara tersendiri

Ingatlah wahai diri
kita menuju mati
jangan megah dan iri
semua ini milik Illahi

Nukilan 
Ummu Iman Ihsan
25 Syaaban 1436H

No comments:

Post a Comment