Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, October 5, 2011

Kerana begitu takdir Ilahi..

Kerana begitu takdir Ilahi..
Dia mengujiku bertalu-talu..
Dari setiap arah dan penjuru..
Hingga aku keliru, kelu dan terpaku,
Ternyata tanpa ku tahu
Dia menyimpan sesuatu untuk ku..
Pasrah aku menunggu..
Akhirnya ku tahu..
Ia adalah untuk mengenal siapa diriku..
Akulah hamba..mahkhluk-Nya yang punya serba kekurangan..
Yang sentiasa perlu melihat ke dalam jendela diri
Untuk aku lebih mengerti dan memahami..
Bahawa sesungguhnya aku ini kerdil disisiNYa
Biar punya seribu cita-cita..
 tapi Allah, Dia  jua yang memberi,melaksana dan menyempurna segala.. 

No comments:

Post a Comment