Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, October 12, 2011

Wanita Perlu Menjaga maruah Diri

Imej seksi, menawan dan mengoda sebenarnya terletak pada diri sendiri. Tidak semsetinya dia bergelar anak dara atau janda, tua atau muda. Apa yangp penting jika individu seperti wanita memahami konsep mejaga maruah, menjaga kesopanan maka tidak akan timbul tanggapan itu. Jika ditanggapi perkara yang negatif seklaipun ia tidak akan kekal lama, memang ada mulut yang akan mengata, tetapi sebagai manusia kita tidak mampu menahan kata-kata orang, maka apa yang boleh kita lakukan adalah mempersiapkan diri dengan sufat-sifat mahmudah. Melalui sifat-sifat sebegini, kita mampu menarik orang lain untuk menerima kita dengan iklhas. Berusahalah untuk senantiasa mendekatkan diri kepada Allah, supaya kehidupan kita akan dirahmati, bahagia yang kita cari akan ditemui. Masa yang lepas itu jadikan sekadar kenangan, yang akan datang perlu direnungi dengan lembaran tinta yang baru.

No comments:

Post a Comment