Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Sunday, September 22, 2013

Keluarga di hati kita

Bismillah,

Ada ketika biar sesibuk mana dengan kerjaya kita perlu memilih untuk bersama keluarga. Mungkin kita akan merasa rugi kerana terlepas banyak perkara namun percayalah masa yang diperuntukkan bersama keluarga terutama ibu bapa adalah lebih bermakna. Adakala mereka tidak mendambakan duit ringgit kita walau kita beralasan sudah memberi dan beralasan sibuk dengan kerja untuk bersama mereka. Kelurga terutama anak-anak amat mengimpikan ibu bapa mereka ada disamping mereka, manakala ibu bapa juga bila meniti usia senja mereka amat mengharapkan anak-anak menjenguk mereka.
Hidup ini ibarat roda, bagaimana kita melayan orang tua kita maka begitulah anak-anak melayan kita bila kita sudah tua. Kita adalah role model kepada anak-anak. Kerana itu beljar menghargai ibu bapa dan berusaha membalas jasa mereka. Seringkali kita merasa sudah berbuat yang terbaik, namun apa yang kita sangkakan itu jauh sekali. Jasa ibu bapa tidak mungkin akan terbalas. Pun begitu kita perlu meletakkan sasaran mahu melakukan yang terbaik sama seperti kita mensasarkan mahu menjadi pekerja cemerlang, begitulah kita sebagai anak. Sasaran dan target menjadi anak soleh yang terbaik di mata ibu bapa, di sisi Allah SWT. Pastinya ganjaran besar buat kita kerana keredhaan Allah itu pada keredhaan ke dua ibu bapa. 

Wallahuaalam.


No comments:

Post a Comment