Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, October 15, 2013

Erti Kejayaan


Kejayaan dan kebahagiaan adalah dua perkara yang berbeza. Ada yang memperoleh kejayaan tapi tiada kebahagiaan. Ada yang memperoleh bahagia biar seperti tiada kejayaan. Lalu mana satu hadir dahulu? Kejayaan atau kebahagiaan? Sudah pasti ia amat subjektif bagi individu, namun pada diri penulis kejayaan hadir bila hadirnya kebahagiaan. Ini kerana kejayaan dunia itu akan bermakna bila ia termasuk memiliki ilmu dan berkongsi ilmu serta memanfaatkannya, mempunyai harta dan menafkahkan sebahagian daripadanya, memiliki pangkat dan menggunakannya untuk kebaikan bersama.Manakala kejayaan di akhirat kelak ialah terlepas azab seksaan kubur, mendapat syafa’at daripada Rasulullah, melepasi titian siratul mustaqim dan dipilih menghuni syurga Allah. Maka inilah bahagia yang diidamkan iaitu bahagia di dunia dan bahagia di akhirat.


Petikan dari buku yang bakal terbit 3i Inspirasi buat wanita

No comments:

Post a Comment