Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, October 25, 2012

Selamat Hari Raya Eidil Adha 1433H

Sempena tibanya hari raya Edil Adha yang bakal disambut esok oleh seluruh warga Malaysia, saya mengucapkan selamat menyabut hari raya korban. Harapanya agar hari raya yang bakal tiba ini memberi lebih kesedaran kepada kita dalam konteks memahami apa itu pengorbanan. Sesungguhnya apabila memperkatakan tentang pengorban ia amatlah luas. Kita bukan membuat pengorbanan dalam erti kata menyembelih haiwan ternakan sebagai niat unutk berkorban namun disebalik falsafah korban itu sendiri banyak perkata yang perlu kita lihat. 
Ramai yang mengaku telah berkorban baik kepada keluarga, masyarakat, negara namun adakah kita sudah cukup ikhlas dalam melakukkannya. Ada yang berkorban tapi mengungkit-ungkit pengorbanan tersebut. Pengorbanan apa jua haruslah tulus ikhlas agar kita memperoleh pahala darinya. Pengorbanan juga biarpun kecil namun tetap memberi impak yang besar sebenarnya. Oleh itu sempena hari raya korban yang bakal tiba mari kita sama menghayati konsep sebenar pengorbanan agar kita memperoleh redha Allah.
Selamat hari Raya Eidil Fitri

No comments:

Post a Comment