Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, August 27, 2013

Diari Seorang Penulis : Buku Poligami

Bismillah,
Posting kali ini saya mahu memperkatakan tentang penulisan berkenaan poligami. Ia topik yang hangat kebelakangan ini sementelah ada golongan ilmuan yang berpengaruh mengamalkan poligami. Sudah agak lama saya mahu menulis secara terperinci namun ia juga melibatkan masa,. Menulis memerlukan saya menelaaah dan mengkaji tentang pelbagai. Bila saya menulis ia bukan bermakna saya lebih arif atau pandai serta bijak dari tuan puan pembaca budiman. Menulis memberi peluang untuk saya menelaah dan mengkaji serta menambah ilmu. Lebih banyak saya membaca lebih banyak saya sedari bahawa ilmu saya amat cetek. 
Sesungguhnya dunia penulisan membantu saya banyak perkara terutama dalam mentarbiyyah diri sendiri serta keluarga. Menjadi penulis bukan bermakna saya celik segala, ia memberi signal dan ingatan kepada saya agar mempraktikkan apa yang dikata. Menulis memberi ilham untuk merealisasikan apa yang mahu diperbuat dalam kehidupan. Segala-galanya dari Allah. Semalam seorang insan yang baru sayak kenali yang banyak ilmu dan pengalaman mengingatkan kepada saya agar tidak riyak dan merasa ujud. Masya Allah ia satu ingatan yang berguna pada saya. Sesungguhnya semua yang ada itu milik Allah yang dipinjamkan. Ilmu yang diberi itu hanya sekecil-kecil zarah dari banyaknya ilmu Allah. 

Maka untuk kesekian kalinya saya mengharapkan pertolongan Allah agar misi untuk menulis buku berkenaan poligami serta buku bertajuk "Masalah dan penyelesaiannya dair sudut pandang Islam" yang dalam pembikinan ini dipermudahkan olehNya. Moga Dia memberi ilmu dan ilham buat saya meneruskan misi dakwah ini. Saya percaya ramai yang lebih arif dari saya, namun sebagaimana saya katakan menulis ini membantu saya yang masih dalam proses belajar dan mahu menambah ilmu. Sokongan pembaca saya dahulukan terima kasih terutama yang sentiasa mengikuti tulisan saya... 
Wallaahuaalam.

No comments:

Post a Comment