Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Saturday, February 21, 2015

PILIH KASIH


SKETSA
Kakak : Untung la Iman, tiap minggu Baba Ummi datang melawat.
K Ngah: Betul tu, K Ngah pun ummi dan baba tak datang tiap minggu.
Kakak : Eh bukan adik balik dua minggu sekalikan.
Iman: Rezeki masing-masingkan kita ni. Nanti mana tahu Iman belajar oversea, 2.3 tahun baru dapat jumpa Ummi.
Ummi : Betul tu rezeki masing-masing dah tertulis. Dulu Ummi jarang pergi lawat kakak, tapi sekarang kakak bukan setakat tiap minggu balik, tapi hari ni pergi esok dah balik rumah lagi. K Ngah pun sama,
Kakak: ; (Senyum)
----------
Moral:
Kita seringkali membuat tafsiran yang silap tentang kasih sayang. Realitinya ia bukan seperti sekeping kek yang boleh dibahagi samarata. Kasih sayang setiap orang tidak boleh diukur baik terhadap anak-anak, adik beradik hatta bagi suami yang mempunyai isteri 2,3 dan 4. Ia sangat subjektif.

No comments:

Post a Comment