Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, April 1, 2015

Cikgu oh Cikgu


Bismillah,

Hari ini merupakan hari terakhir sebagai pengurus di tadika abs Al Ihsan setelah hampir 7 bulan lebih menggalas tugasan ini. Hari ini juga hari terakhir bagi dua orang guru yang terpaksa menyambung pelajaran. Dan dalam masa yang sama ada dua orang guru yang mendaftar untuk bertugas bagi menggantikan mereka berdua.

Selama hampir 6 bulan menggalsa tugas dengan pelbagai cabaran, ia satu kenangan indah yang tidak terucap. Besar dan banyak pengalaman yang dikutip sepanjang 7 bulan mengendalikan tadika. Ia juga pengalaman manis bila berpeluang mengajar anak-anak tadika. Jika pada awalnya saya rasa amat kekok dan sering tertanya bagaimana mengendalikan, bila menempuh pengalaman itu sendiri, ia amat mengujakan.

Anak-anak ini ibarat kain putih. Kita sebagai guru yang mendidik mereka. Biarpun tidak terlibat secara langsung dalam P&P namun pengalaman mengurus tadika memberi satu input yang berguna untuk diri. Satu
masa jika mahu membuka tadika saya sudah tahu caranya bagaimana.

Saat pertemuan dan perpisahan hari in berakhir dengan suasana keceriaan. Kami juga mendapat hadiah istimewa dari Che Puan Muda Mariam. Moga pengalaman ini menjadi satu titik kejayaan untuk masa akan datang.






No comments:

Post a Comment