Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, April 14, 2015

Rahsia dari DIA



Bismillah......

Seringkali dalam hidup kita
didatangi perkara yang tidak kita sangka,
menerima hal-hal yang tidak terduga
ada boleh diterima minda
tidak juga tikanya oleh emosi hiba
Benarlah hanya Dia yang mengetahui segala rahsia
Saat berita itu tiba
kita terpana seketika,
ia menduga hati dan jiwa
samada menerima berita
dalam keadaan duka atau gembira
semuanya bergantung kepada hati yang membaca
segalanya kembali kepada iman di dada
sungguh setiap yang tiba di sisi kita
ada hikmah dari Dia
Kekuatan hati dan jiwa
mampu menerima apa jua
kerana yakin dan percaya
semua yang terjadi telah direncana
Dari Dia dan Kepada Dia
Syukur pada yang Esa
Kerana
masih seirng menyedarkan kita
betapa setiap yang tidak disangka
semua yang tidak terduga
ada cerita disebaliknya
bagi yang kembali kepada Rabbnya
mampun menerima dengan Redha
Itulah ketentuan yang perlu diterima
Bagi hati yang kental imannya
tenang saat menerima apa jua yang tiba
Untuk jiwa yang sering meratib hiba
Maka mereka akan berkata
Sungguh hamba ini Ya Rabb insan yang berdosa
Ampunkan segala dosa
Agar kami tergolnog menjadi insan yang dicintaiNya


Nukilan:
Ummu Iman Ihsan
25 Jamadil Akhir 1436H

No comments:

Post a Comment