Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, August 16, 2012

Meniti Ramadhan


Betapa
bilah-bilah hari ramadhan ini
semakin pergi
membawa gunungan rahmat
lautan maghfirah
alam semakin sepi
hati semakin kelu
baki-baki hidup
yang masih misteri
lalu
suara lubuk nubari
lirih merayu
Oh Allah..
Adakah ramadhan Mu ini yang meninggalkan kami
atau
kami yang meninggalkan ramadhan Mu ini?
Oh Allah..
rindu hati
pada
salaman malaikat Mu
pada bayu Arasy yang membelai
pada desir alun Quran
pada sujud dan rukuk
kering bibir yang merekah
dahaga haus tenggorok
kering kulit
namun roh menjadi bugar
ibadah
sujud amat manis
segar
penuh cinta
rindu dan kasih
Oh Allah..
adakah sisa-sisa hidup ini
bisa merangkul lagi
dingin rahmat ramamadhani
moga
di hujung cerita ramadhan ini
kami
bisa meraih ampunan Mu
kasih Mu
hati Mu
biar
kerdil hina diri ini
bersimpuh di hadapan
rahmat Mu
membilang luruh airmata
sang pendosa
mencari titis-titis cinta
Sang Maha Pencinta!


sangFaqir
Putrajaya
27 Ramadhan 1433

No comments:

Post a Comment