Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, August 7, 2012

Bersyukur dengan Anugerah Allah




Hari ini dan semalam sungguh bertuah buat saya kerana bertemu dengan insan hebat yang begitu kental dan bersemangat walau dugaan yang menimpa amat hebat. Berkongsi kisah suka duka mereka menyebabkan saya berasa diri begitu bertuah. bersyukurnya saya walau saya merasa apa yang saya lalui dalam kehidupan amat mencabar. Terasa kecil ujian yang Allah beri buat kita bila mendengar orang lain lebih teruk ujian yang menimpa mereka.

Kita sepatutnya belajar menghargai orang-orang sekeliling kita sebelum terlamabat. Sebelum mereka hilang disisi kita. Kita kadang kala suka mengkritik, suka mencari kesilapan bahkan tidak pernah merasa apa yang dibuat oleh orang-orang yang kita sayang atau mereka yang disekeliling kita lakukan kepada kita. Bahkan kita merasa apa yang beri kepada tidak pernah cukup dan tidak penrah sempurna.

Bersyukurlah dengan segala pembarian Allah, buruk baik pasti ada. Namun jangan smapai kita tidak bersyukur dengan sedikit rahmat tersebut. Kita selalunya menyesal apabila yang kita milik telah diambil pergi. Kita biasanya mahu bersyukur bila apa yang ada hilang disisi. Belum terlambat buat kita untuk mengucapkan terima kasih kepada sesiapa yang berbudi buat kita. Ucaplah terima kasih, sampaikanlah ucapan kasih sayang moga saat mereka tiada disisi kita tidak terkilan dengan perbuatan sendiri.

No comments:

Post a Comment