Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, November 14, 2012

Detik 1 Muharam 1434 H



Hari ini Khamis bersamaam 15hb November bermula tahun baru dalam kalendar hijrah tahun 1434H. Seawal pagi sudah merasakan betapa hari ini begitu indah. Terasa satu kekuatan dan semangat meresap ke dalam jiwa. Bila azan subuh pula berkumandang, seperti satu kesayuan terasa mengingatkan setahun usia telah berlalu. Terasa seperti banyak perkara yang mahu diraih, tapi masih ada yang belum kesampaian.

Hujan pagi ini menambahkan rasa sayu dan memberi sentimen kepada panorama alam. (pagi sudah bersedia untuk mengorak langkah pertama di awal tahun baru. Ramai orang meraikannya dengan cara berbeza, sementelah hari ini cuti am. Pagi ini merupakan pertemuan secara tidak langsung beberapa ahli ALK Koperasi Khalifah Jiwa untuk membincangkan agenda buku Kompas Jiwa serta perancangan untuk setahun program-program Khalifah Jiwa. Biarpun mengorbankan masa cuti, tapi harapan mengatakan biarlah semua ini diberkati oleh Allah dan menjadi satu cara transformasi diri ke arah yang lebih produktif demi memajukan dan memartabatkan ummah. Detik 1 Muharram ternyata tidak akan disiakan, kerana petang nanti akan ada pula pertemuan ilmu bersama para sahabat dari Group Peramah terdiri dari bekas pelajar Maahad Muhammadi yang juga membawa misi " khiarunnnas yannfaunnas"... Semoga perjalanan ini diberkati dan di redhai olehNya. 

No comments:

Post a Comment