Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, November 16, 2012

Diari Seorang Penulis 3


Menjadi penulis adalah cita-cita ramai orrang, namun tidak semuanya menjadi kenyataan dek kerana ada pelbagai kekangan. Antaranya ada beberapa orang sahabat saya yang mahu menyiapkan buku mereka tetapi tidak berkesudahan kerana merasa susah membuat olahan dari segi bahasa. Ada juga yang mempunyai fakta dan mesej yang mahu disampaikan namun masa pula tidak mengizinkan. Ada juga yang sudah menyiapkan beberapa naskah tetapi ia tidak pula mendapat kelulusan dari pihak penerbitan. Pendek kata menjadi penulis bukanlah satu perkara mudah walau dilihat seperti mudah. 

Pada saya, nergelar penulis tidak perlu mendabik dada merasakan diri hebat, kerana menulis adalah satu tanggungjawab. Ia sekadar satu medium menyampaikan segala misi. Menjadi penulis juga bukan bermakna kita tahu segala, ia sebenarnya banyak memberi kesedaran bila menulis ada banyak lagi perkara yang kita tidak tahu kerana untuk menulis perlu banyak membaca. Bagi yang mahu bergelar penulis jangan serik mencuba, kerana saya juga banyak melakukan percubaan... Percubaan sekali bukan bererti gagal..tapi ia sekadar permulaan untuk langkah kejayaan... 
Good luck.  

No comments:

Post a Comment