Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, November 13, 2012

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1434H

Teringat saya pada nasyid yang sering di alun saat tibanya Maal Hijrah... "1 Muharram derik permulaan, penghijrahan Nabi dan Umat Islam , dari kota Mekah ke Kota madinah....
Pejam celik-pejam celik, sudah masuk ke tahun baru 1434H. Hari ini hari terakhir untuk tahun 1433H. Masa amat pantas berlalu, apabila di muhasabah perjalanan kehidupan seperti banyak perkara lagi yang belum selesai. Apapun semoga masa yang telah berlalu memberi kita banyak pengalaman dan ikitibar agar tahun baru yang akan tiba esok bakal memberikan satu harapan dan kejayaan yang lebih baik dan hebat dari apa yang telah diperoleh. 

Mungkin petang ini ramai yang akan bersedia dengan doa akhir tahun dan awal tahun. Sekadar peringatan agar ia tidak disandarkan kepada sunnah rasulullah, ini kerana tahun Hijrah di kira pada pemerintahna Umar bin Al-Khattab. Berdoa itu tidak salah tetapi perlu kita ketahui bahawa itu bukan amalan sunnah. Moga tahun baru Hijrah 1434 memberi kita kekuatan iman dan juga dapat mempertingkatkan amalan yang sedia ada, Wallhuaalam.

No comments:

Post a Comment