Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, April 3, 2013

Tunaikan Kewajipan Mengundi (PRU2013)


Hari ini telah diumumkan pembubaran Parlimen untuk PRU 2013. Sikit punya lama menunggu untuk dibubarkan. Sebenarnya saya selama hidup tidak pernah mengundi, tetapi kali ini saya akan pastikan saya mengundi demi hak untuk menentukan pemimpin yang layak. Selama 3 penggal tempat saya mengundi calonnya adalah sepupu arwah ayah, yang saya panggil Pak Muda. namun untuk kali ini sudah pasti laluan kepada calon yang baru. Alasan untuk saya tidak balik mengundi kerana saya penuh yaki beliau akan menang pilihan raya. Karakternya dan cara hidup beliau sudah pasti menyebabkan beliau menjadi pilihan. 

Untuk penggal ini saya belum pasti siapa calonnya, tetapi saya akan pastikan saya memilih berdasarkan kriteria pemimpin tersebut. Bagi anda yang layak menggundi pastikan anda menjalankan tanggungjawab masing-masing. Hebatnya kali ini saya mendengar statistik di ruangan Bicara TV Hijrah pertambahan anak muda mendaftar untuk mengundi adalah 20%. Kesedaran anak muda untuk mengundi pasti bersebab.. apapun TENTUKAN PILIHAN ANDA DENGAN BIJAK. 

No comments:

Post a Comment