Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, March 6, 2015

Business Model Canvas

GET KEEP GROW
Seorang pengilang roti berkongsi tip bsines. Menurut beliau, menjaga pelanggan secara tidak langsung menjaga perniagaan sendiri. Walaupun sudah mendapat tender untuk membekalkan roti kepada banyak sektor kerajaan, namun pelanggan yang mula-mula membuat tempahan roti dengan beliau seperti kedai-kedai, kantin sekolah atau orang perseorang tidak pernah dilupakan. Mereka inlah pelanggan pertama yang mempromosi produk beliau.
-----*******-------
Walaupun tempahan mereka tidak banyak tetapi beliau tetap membuat penghantaran. Pada beliau mereka ini sangat penting dan berperanan serta menyumbang kepada perniagaan beliau.
Dengan kata lain, sudah dapat jerung jangan lupa ikan bilis. Masa lautan mengganas tidak boleh menangkap ikan dilaut dalam kena makan ikan bilis yang ada di tepian ombak.

No comments:

Post a Comment