Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, March 6, 2015

JURNAL

Bismillah
JURNAL
Menulis jurnal adalah satu perkara yang rutin dilakukan dalam menulis kajian kualitatif. Bahkan sebagai Kaunselor saya adakala akan mencadangkan klien saya juga menulis jurnal mereka.
Jurnal dapat membantu individu untuk membuat refleksi perlaksanaan atau kegiatan seharian. Ia sekaligus dapat memberi manfaat bagi meningkatkan dan menambah baik serta membimbing individu dalam menjalankan apa sahaja aktiviti mereka. Bahkan ia juga sangat membantu dalam merencanakan masa depan.
Apabila saya selaku partner yang diamanahkan mengurus Tadika ABS Al Ihsan, Saujana Utama maka selain dari menyediakan validasi dari sudut lokasi, memastikan penubuhan dan operasinya berjalan lancar, saya juga perlu memastikan setiap satu perkara mesti mempunyai dokumen sokongan yang lengkap.
Oleh itu seawal menerima tugasan yang diberi, saya mulakan dengan menulis JURNAL Tadika ABS. Alhamdulillah jurnal ini sangat membantu saya membuat refleksi diri dan perjalanan kehidupan sebelum in

No comments:

Post a Comment