Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, December 29, 2015

Impian dan Azam 2016


Bismillah,

Tinggal beberapa hari lagi kita akan meninggalkan  tahun 2015. Pasti ramai pembaca yang sudah pun membuat senarai impian dan azam bagi tahun 2016. Jika ada yang tersenarai pada 2015 yang belum lagi direalisasikan maka jangan lupa untuk memasukkannya bagi tahun 2016.

Manakala apa yang telah dicapai 2015 boleh dijadikan sumber inspirasi bagi menjadikan impian 2016 boleh tercapai. Untuk berimpian tidak perlu dibayar, sama juga dengan angan-angan. Apa yang penting kita meletakkan strategi bagaimana ia boleh dicapai dan dijadikan kenyataan.

Impian adalah matlamat yang akan terlekat dalam minda. Ia akan menjadi satu doa jika kita sentiasa memikir dan memberikan harapan. Sekaligus ia menarik minda bawah sedar bagi mengusahakan dan mencuba sepenuh daya bagi memastikan kejayaan dan keberhasilan.

Oleh itu pastikan, pembaca sudah pun menyenaraikan impian dan azam masing-masing. Ingat, jika kita gagal merancang, kita merancang untuk gagal!

No comments:

Post a Comment