Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Monday, August 15, 2011

Tips Kejayaan

Ramai yang mengungkap ingin berjaya.. melihat kejayaan orang lain, kita juga ingin memilik kejayaan tersebut seperti mana insan lain mencapainya. Persoalannya sejauh mana kita INGINkan kejayaan itu. Sekuat mana kita MAHU berjaya.. resepi KEJAYAAN terletak pada sebesar/sejauh mana keinginan dan kemahuan kita untuk berjaya. Perumpamaan menyebut " di situ ada kemahuan, di situ ada jalan". Apabila kita MAHU dan INGIN maka kita akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan itu. Usaha itu sudah pasti akan disemai secara BERTERUSAN/ISTIQAMAH. Akhirnya serahlah segala usaha dan ikhtiar kita kepada Allah atau dengan kata lainnya TAWAKKAL DAN DUA'. Tiada yang boleh mengagalkan kita setelah kita BERILTIZAM,BERUSAHA, ISTIQAMAH, BERTAWAKKAL DAN BERDUA melainkan kuasa Allah Subahanahu wa-Taala. Oleh itu untuk mencapai apa sahaja kejayaan, letakkanlah harapan kepada Allah.Ingatlah..kejayaan tidak datang bergolek..setiap kejayaan pasti ada cabarannya. Oleh itu jika betul-betul ingin berjaya, pastikan kita TAHAN DIUJI dan sanggup mengambil RISIKO yang terbilang. Pastikan untuk memudahkan kejayaan itu kita capai, kejayaan itu boleh memberi MANFAAT kepada orang lain. Inilah yang dikatakan KEJAYAAN MEMBELI KEJAYAAN... Anda bukan berjaya SEKALI..tetapi anda BERJAYA BERKALI-KALI..kerana manfaat yang dikecapi oleh orang lain hasil dari kejayaan itu bukan semata mendapat kejayaan dunia tetapi kejayaan di akhirat. Selamat Mendaki ke Mercu Jaya.

No comments:

Post a Comment