Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, December 22, 2011

APA YANG KITA MILIKI

Apa yang kita miliki
Hakikatnya bukan milik kita

Apa yang kita miliki
Hakikatnya sekadar pinjaman cuma

Apa yang kita miliki
Hakikatnya hanyalah untuk merasa

Apa yang kita miliki
Hakikatnya adalah sebagai ujian

Apa yang kita miliki
Hakikatnya untuk menilai kesyukuran 

Apa yang kita miliki
Hakikatnya adalah milikan sementara 

Apa yang kita miliki
Hakikatnya untuk kita sentiasa ingat

Apa yang kita miliki
Hakikatnya sekelip mata ia boleh hilang

Maka ingatlah wahai diri...
Apa yang kita milik hari ini
Pasti esok hari boleh sekelip mata pergi 
Jika Dia yang Maha Kuasa ingin begitu

Apa yang kita miliki hari ini 
Bukan untuk dibawa ke dunia abadi
Oleh itu waspadalah diri...
Apabila engkau menghitung segala yang dimiliki

Ingatlah..
Kerana semua itu milikan sementara yang dipinjamkan
maka..
Jangan angkuh dan sombong dengan apa yang dimiliki
maka..
Berilah pada yang hak atas apa yang dimiliki itu
moga..
Apa yang dimiliki itu menjadi perantara untuk syurga nan abadi...
Ameen...





No comments:

Post a Comment