Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, December 28, 2011

PROSES MEMBINA KUALITI DIRI



Give up what you want in the moment for something you want most in life


Failure is never final: we fail because we accept defeat and give up to soon

Siapa kawan anda pada hari ini akan menentukan siapa anda pada hari esok

The secret of success is just two words: try harder!
To get the best I must give the very best 



Tips membina kualiti diri....
  • Membina keyakinan diri
  • Menggalakan mengambil risiko
  • Menerima tanggungjawab
  • Menyediakan dan mencapai matlamat
  • Menyelesaikan masalah dan membuat keputusan
  • Memperbaiki komunikasi
  • Menyelesaikan konflik
  • Bertindak secara efektif terhadap perubahan
  • Integrasi Nilai-Nilai  Murni        
  • Matlamat dan Tujuan Hidup yang jelas
  • Prinsip Kebahagiaan Abadi
  • Memanfaatkan Diri Untuk Insan Yang Memerlukan
  • Memperuntukkan Masa Secara  Kualiti
  •  Membina Semangat dan Meningkatkan Motivasi Diri
  • Membentuk Keperibadian Unggul

No comments:

Post a Comment