Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Saturday, July 7, 2012

Jauhi Zina... Bertaubat Sebelum Terlambat,



http://www.hmetro.com.my/articles/Onarkeluarga69/Article

KANGAR: Bagai keluarga 69 apabila seorang suami merelakan isterinya mengandung anak luar nikah hasil hubungan dengan lelaki lain manakala dia sendiri pula menjalin hubungan sulit dengan adik ipar dan mereka semua tinggal sebumbung di rumah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di Padang Keria, dekat sini.
Lebih mengejutkan, lelaki berusia 39 tahun bekerja kampung itu sudah lebih setahun tinggal seperti suami isteri bersama adik iparnya manakala isterinya kini sarat mengandung lapan bulan hasil hubungan haram dengan lelaki lain berusia 29 tahun.
Bagaimanapun, kehidupan jelik kedua-dua pasangan itu sejak lebih setahun lalu, terbongkar apabila sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips) melakukan serbuan selepas menerima maklumat.

Penolong Pengarah Penguat kuasa Jaips, Suhaimi Ahmad berkata, kedua-dua pasangan itu ditahan dalam dua serbuan berasingan di rumah mereka jam 12.30 tengah malam dan 1.20 pagi semalam.

33 Persoalan Jodoh dan PerkahwinanMembaca artikel ini kita merasa sungguh aib. Dunia memang sudah akhir zaman. Manusia tidak lagi merasa takut atau malu berbuat dosa. bahkan ada juga yang merasa bangga. Di dalam buku saya berkenaan persoalan jodoh saya ada menulis tentang permasalahan ini pada persoalan yang ke 25 : BERMAIN CINTA DENGAN ABANG IPAR. 
Moga kes-kes yang kita baca boleh menjadi iktibar kepada diri sendiri. Elakkan diri dari berzina. Sesungguhnya zina itu ibarat kasturi harumnya. ia menarik inidividu untuk merasa seronok melakukan dosa, syaitan pula menyucuk manusia untuk menyukai daging yang busuk dibanding daging yang halal. 
Semoga Allah melindungi kita dan keluarga kita dari semua kemaksiatan. Ameen


No comments:

Post a Comment