Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, July 5, 2012

KENANGAN RAMDAHAN

Photo: Get a snapshot of a mountaineer's world with this amazing image. Have a photo of the last beautiful starry sky you saw? Don't forget to submit it to the annual National Geographic Traveler Photo Contest: http://on.natgeo.com/L7QwfU.


Hanya dia tempat aku 
bersimpuh bersujud mengadu
Beratnya tanggungan mata
Berat lagi tanggungan rasa

Ramadan datang lagi
Membawa bersama cerita lama
Terguris rasa
Terkelam kata

Kenangan Ramadhan
Mengetus jiwa 
Mengenang keperitan
Membawa seribu kepiluan

Ramadhan yang mendatang
Ku panjatkan jutaan doa
Ku lontarkan segunung harapan
Moga sinaran Ramadhan
Dan keberkatan Lailatulqadar
Melakar pelangi 
Buatku

Ummu ieman ihsan  

No comments:

Post a Comment