Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, July 5, 2012

Airmata Tumpah Lagi



Setiap kali permaslahan ini mendatang setiap kali itulah aku cuba unutk tidak mahu lagi menangis, namun ternyata jiwa ini rapuh, hati ini tidak kental, perasaan ini ampuh. Berdepan dia airmata ku tumpah lagi. Aku hanya insan biasa yang tidak mampu lagi mengalas semua ini. Cukuplah rasanya. Kedatangan surat itu sudah cukup memberi kedukaan dan kelukaan buatku.

Kenapa kehidupan harus begini. Kenapa perlu aku yang seringkali ditimpa masalah? Kenapa tidak mereka yang seringkali bahagia? Sungguh masalah ini tidak mampu lagi ku bendung. Dulu sekali aku mampu bertahan unutk tidak lagi menangis. Aku seringkali menunjukkan betapa machonya kau setiapkali berita duka itu datang. Tapi ternyata aku tewas dengan situasi ini.

Sewaktu Tok Wan meninggal aku begitu tabah. Mengetahui ibuku akhirnya pergi selamanya aku masih mampu gagahkan semangat. Namun mengetahui kebenaran tentang dia, menyebakan airmata den sendu tidak tertahan mengalir. Tidak boleh dipaksa. Aku harap aku mampu, tapi aku amat kerdil. Dia yang Maha Tahu kenapa aku diuji begini.

Petikan Novel : Embun di Hujung Mentari 

No comments:

Post a Comment