Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, July 25, 2012

Madarasah Ramadhan : Di mana Kita

Cepat masa berlalu, hari ini sudah masuk hari kelima kita berpuasa. Sedetik masa berlalu adakah kita menghitung banyak mana amalan kita? Memamadaikah dengan azam dan tekad yang kita lafazkan sebelum ini untuk menjadikan ramadhan kali ini menjadi Ramadhan terbaik buat kita? Cukupkah setakat apa yang kita lakukan? Atau kita setakat menyatakan MAHU tetapi realtinya kita masih di takuk yang lama...

Tiap kali mata mahu membaca Al Quran, mata pula begitu cepat menjadi lena... Saat takbir solat tarawih di angkat saat itu juga bada merasa berat unutk meneruskan.. Bila mahu membuka mata unutk bangun qiamullail.. hati pula merasa..tidurku belum cukup.. maka dugan demi dugaan dalam kemahuan menunaikan ibadat sera kemalasan diri bertukar silih berganti.. 

Melontar pertanyaan bukan bermakna diri sudah begitu bagus dan sempurna. Pertanyaan dijana mahu mendidik dan mengingatkan diri sendiri bahawa... masih banyak yang mahu dilakukan.. ramadhan pula seperti amat cepat berlalu.. masih belum selesai target dan perencanaan.. Maka Ya Allah berilah kekuatan unutk kami beribadat agar kami mampu mempersembahkan ibadat yang terbiak,yang ikhlas bukan untuk dipuji manusia, tetapi untuk di terima oleh Mu segala-galanya.... 

Sungguh..Ramadhan ini kami mencuba sedaya upaya memberikan yang terbaik..agar ada kesempatan ramadhan yang mendatang menjanjikan gandaan kebaikan yang lebih sempurna buat kami...  

No comments:

Post a Comment