Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Saturday, July 27, 2013

Aku Bukan Selebriti


Bismillah,

tajuk yang seperti agak sensasi. tapi kenapa selebriti? Mudah saja, ramai yang kalangan kita cenderung kepada glamer, suka dikenali, mahu tampil ke depan sebagai susuk yang berpengaruh, mahu dilihat hebat, mahu dilihat cantik..segala-galanya mahu yang TER.... lalu salah satunya ramai yang beranggapan menjadi selebriti itu sesuatu yang hebat. Dek kerana itu ramai remaja memasang impian mahu menjadi artis.. kerana artis sinonim dengan selebriti. Walhal selebriti itu bukan hanya dari golongan artis bahkan sesiapa sahaja susuk yang dikenali baik ahli politik, bisnesman, pendakwah adalah juga selebriti. tetapi remaja melihat hidup gaya artis itu lebih hebat lebih dilihat sebagai selebriti.

Salahkah mahu menjadi selebriti? Sudah tentu ia tidak salah.Tidak semua selebriti itu tidak bagus atau mencerminkan sesuatu yang tidak baik. Namun disebalik sesuatu ada kekurangan. Ia merupakan privacy yang hilang. Bila dikenali serba serbi tidak lagi menjadi rahsia. Lalu salahakan menjadi terkenal. Tidak salah jika dikenali dengan kebaikan, namun malang bagi kita bila dikenali dek keburukan. Lalu selebiriti itu apa signifikannya.

Umapam orang yang berpeluang masuk TV/Radio dilihat sebagai glamer, hebat. Mungkin bagi segelintir, walhal sesiapa yang muncul di kaca TV membawa satu wadah yang penting. Mereka menjadi cermin kepada para penonton. Mereka itu membawa mesej. Lalu mesej apa dan bagaimana ia mahu di bawa tanyalah kepada diri. Jangan kita tersalah langkah berimpmian menjadi selebriti tetapi akhrinya ia membawa musibah.

Sering saya katakan, APA YANG KITA SUKA BELUM TENTU BAIK UNTUK KITA... lalu berpada dalam banyak ha.. jadilah insan yang tawadduk.. mencari dan mahu meraih taqwa agar diterima menjadi selebriti warga langit.
Wallahuaalam.


No comments:

Post a Comment