Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, February 3, 2012

Salam Maulidur Rasul 1433 Hijrah

Saban tahun saat tibanya tarikh keramat ini..
hati akan hiba dan sayu..
perasaan dan emosi syahdu dan pilu..
Alangkah indahnya wahai kekasih Allah..
Jika engkau ada disisi ..
bertamu di depan mata..
menutur bicara..menyampai nasihat

Alangkah bahagia wahai kekasih Allah
jika engkau masih di sisi
berkongsi ilmu dan kebijaksanaan
mengajar kami erti makrifat..
mendidik kami tentang akhlak
mentrabiyyah kami hal ibadat

Wahai kekasih Allah..
Biar engkau tidak lagi di sisi..
segala amanat mu akan aku jungjung..
semua pesananmu sedaya upaya aku turuti..

Biar kekasih Mu tiada di sisi..
Berilah peluang Ya Rabbi..
Berilah kesempatan Ya Rahim..
Berilah kejayaan Ya Allah..Ya Zal Jalaiwal Ikran..
untuk aku dipertemukan di dalam mimpi..
bersama kekasih Mu..
Muhammad S.A.W.

Wahai kekasih Allah
moga engkau sentiasa hadir didalam hati..
moga ingatan yang satu akan merindu pada mu
moga bibir ini sentiasa basah dengan kalimah selawat kepada mu..
moga hati ini kecintaanya untuk mu melebihi kecintaan kepada segala makhluk..

Wahai Kekasih Allah..
Selawat dan Salam buat Mu..
Nabi Muhammad Pesuruh Allah
Penyeri sekalian slam..

Nukilan
Ummu Ieman Ihsan

No comments:

Post a Comment