Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, February 21, 2012

DUA RASA BERSATU

Sunyi itu mencengkam jiwa
Tiada rakan tiada teman
Menjadi penawar segala kesengsaraan
berkongsi segala duka lara
Sepi itu meragut rasa
Tiada siapa untuk berseloka
Mana keceriaan mana kedamaian

Saat sendirian
Hati menjadi suram
Lidah menjadi bungkam
Perasaan lemas dan tenggelam
Sarat membawa beribu persoalan

Wahai insan
Apa ada pada sunyi
Apa ada pada sepi
Saat sunyi tiba
Masa sepi menjelma
Itu petanda untuk mengisi segala duka
Ia seruan buat mencurah segala nestapa
Mengadap DIA yang Maha Esa
Bercerita tentang duka
Berkongsi segala lara

Nyatanya yang bergelar insan
Sering leka saat bahagia
Selalu terlupa waktu gembira
Untuk sentiasa mengingatkan Dia
Biar sunyi dan sepi
Biar tawa dan gembira
Sentiasalah melafazkan zikrullah
Ingatilah dia saat suka dan duka

sunyi menjelmakan ketenangan
sepi menjanjikan keindahan
Abadikan DIA
Setiap ketika sepanjang masa

Kerana DIA
Dua rasa bersatu



No comments:

Post a Comment