Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, June 14, 2013

Tip Bahagia siri 2

Sambungan tips Bahagia...


16. Kurangkan cakap & lebihkan mendengar,
17.Luaskan jaringan sahabat,
18.Menyendiri sekali sekala,
19.Jaga diet,
20. Exercise,
21.Bentuk sifat Qanaah,
22. Sentiasa jujur-- sekali bohong, kena tutup dgn pembohongan berterusan,
23.Kawal diri jgn sampai org lain yg kawal diri kita,
24.Ubah apa yg termampu, yg lain serah kpd Allah,
25.Hakis sifat takut & risau & yakin ketentuan Allah yg terbaik,
26.Fokus pd 1 masalah pd 1 masa,
27. Elak bawa masalah hingga tidur,
28. Selalu bahagiakan org lain,
29.Bentuk rutin harian yg positif,
30.Programkan minda utk bahagia,
31.Temui cinta sejati,
32.Hidupkan seberapa byk sunnah harian,

33.Seimbangkan hidup agar harmoni

Dari FB Dato' Dr Fadzilah Kamsah

No comments:

Post a Comment