Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Monday, June 3, 2013

Tips kejayaan


Kehidupan bukan sesuatu yang sentiasa mudah.. ia akan datang dengan kesusahan.. sama juga dengan kejayaan. Ramai yang mahu berjaya hidup senang lenang tetapi hakikatnya tidak mahu bersusah. Jika seseoarang yang lahir dalam zon selesa maka bukan mudah untuk keluar dari zon selesa tersebut.Oleh itu ibu bapa wajar melatih anak sejak kecil untuk "bersusah dahulu dan bersenang kemudian". Ini kerana bila anak-anak terbiasa dengan kesenangan maka mereka tidak dapat menerima kesusahan yang terpaksa dihadapi...

Ramai yang tidak tahu erti bersyukur dengan nikmat yang diperoleh, kerana merasakan sesuatu perkara itu datang dengan mudah. Mereka tidak menyedari bahawa apa yang diperoleh bukannya datang dengan mudah, ia diraih dengan penat lelah dan juga kesabaran. Setiap perkara yang mahu dicapai banyak yang pelru dikorbankan ia bukan semata eang ringgit, tenaga, idea tetapi lebih penting penrgorbanan perasaan. Oleh itu bersabarlah dengan ujian yang sedikit kerana ada orang sekeliling kita yang lebih besar ujiannya.

wallahuaalam

No comments:

Post a Comment