Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Monday, January 23, 2012

Benci Bersulam Rindu


Bila dia tidak di depan mata
Maka berkatalah hati..
Aku sepi tanpa dia..
Aku rindu tidak terkira..
Aku perlukan dia…
Aku mahu sentiasa bersama..
Berkongsi rasa.. pahit dan manis..
Bertukar cerita.. suka dan duka..

Namun ada ketika peliknya jiwa..
Ada saat hati terdetik..
Melihat dia rasa kecewa..
Bersama dia memendam luka
Bercakap padanya menyembunyi rasa..
Bersembang dengannya menambah lara..

Alahai..hati dan jiwa..
Rindu bersatu dalam benci
Benci menyapa saat bertandangnya rindu

Wahai…
Dalam rindu ada benci..
Dari dulu masih sama..
Apakah ada ubatnya..
Ada masa suka
Ada masa menitiskan airmata..
Apakah itu tandanya cinta..

Nukilan; Ummu Ieman Ihsan

No comments:

Post a Comment