Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Friday, January 13, 2012

Mentaati Ibu Bapa



Menyebut perkataan ibu bapa sudah pasti setelah kita sendiri menjadi ibu bapa,  kita lebih menghayati panggilan itu. Namun apabila menggalas tugas itu adakah kita lebih mentaati dan menyanyangi serta menyanjungi kedua ibu bapa kita atau  realitinya kita seringkali terleka dengan kesibukan dan kehidupan dunia hingga lupa pada mereka. Tidak mengapa jika kita menyedari...




Masih belum terlambat buat kita untuk bertanya khabar

Masih belum terlewat untuk kita menghulur balas

Masih ada waktu unutk kita mengisi lompong yang ada

Masih ada ruang untuk kita menabur jasa

Masih ada masa untuk kita memeluk mereka 

Masih ada kesempatan untuk kita memohon ampu dan maaf

Andai ibu bapa masih bernafas 
Maka usah berlengah  dengan segala impian yang ada 

untuk ibu bapa yang telah membesarkan kita..

moga kita menjadi anak yang soleh 


buat mereka berdua... 

No comments:

Post a Comment