Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Saturday, September 29, 2012

Jutawan Akhirat Jutawan Berganda


Ramai berimpian menjadi kaya raya
Hingga lupa dosa pahala
Mengejar dunia dari muda sampai ke tua
Banyak kewajipan dan amalan tidak sempurna

Kaya dunia hanya sementara
Bila mata tertutup badan tidak lagi bernyawa
Segala yang ada tidak lagi bermakna
Sewaktu itu baru kita mah ingat kepadaNya

Untuk selamat di akhirat dan juga di dunia
Carilah kaya yang sebtuknya kaya
Iaitu kaya harta dan kaya jiwa
Boleh membawa ke pintu syurga

Jutawan akhirt itulah namanya
Mari sama-sama kita bekerja

No comments:

Post a Comment