Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Thursday, September 27, 2012

Kasihan Belas kepada Haiwan.


Bersambung dari posting semalam tentang kucing. 
Posting di FB hari ini oleh Pn Ainon PTS membicarakan tentang kucing. ia sinonim dengan keadaan saya yang sekarang ini perlu berdepan dengan dua ekor anak kucing yang masih tidak mahu menyusu dan mahukan ibunya. Hari ini saya bertekad untuk mengambil ibu kucing yang baru sebulan melahirkan anak di rumah rakan saya. 
Hati sememangnya berat kerana jiran saya tidak menyukai kucing. Saya terpaksa mengurung kucing tersebut 24 jam di dalam rumah. Memang kita kesian kerana kucing mahukan suasana sekeliling untuk berlari dan berkejaran. Hampir setahun kehilangan kucing saya merasakan seperti Allah mendengar suara hati saya. Sekelip mata saya mendapat beberapa ekor kucing sebagai peneman. Anak-anak saya adalah orang yang paling gembira kerana dapat semula memeluk dan bermain dengan kucing peliharaan. Moga-moga dengan mengasihani binatang allah akan merahmati kehidupan kita.

No comments:

Post a Comment