Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, September 12, 2012

KISAH KITA BERDUA




































Kisah kita berdua seperti sudah tersurat, saat kita dipertemukan seperti akan ada keserasian antara kita. Berbual mesra seolah sudah kenal lama. Namun yang indah itu hanya sementara. Allah menguji keikhlasan kita. Ternyata kita tewas dalam ujian. Kita sering bertelagah dan setiap komunikasi seperti tidak ada titik temu. Maka aku rasakan sudah masa untuk pergi. Pasti ini yang terbaik untuk kita. Siapa sangka pengakhirannya begini.. Kisah kita berdua.. apakah akan kekal menkadi sejarah atau akan terjalin kemesraan sebagaimana mula? Apakah mampu memulakan semula kisah dan menelusuri kenangan silam? Atau ia hanya tersimpan kemas di dalam diari.. Atau kita biarkan ia berlalu dan yang mendatang itu sama-sama kita renungi.. agar apa yang berlaku menjadi hikmah dan renungan buat kita...  
Sebenarnya orang-orang mukmin itu bersaudara. Maka damaikanlah diantara dua saudara kamu yang bertengkar itu dan bertakwalah kepadaAllah supaya kamu beroleh rahmat (Al Hujurat :10)


No comments:

Post a Comment