Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Monday, March 19, 2012

Penantian Satu Harapan

Sakitnya menanti
sarat harapan terisi
namun tiada jua kepastian
bilakah inikan berakhir
belum tiba surat rasmi
belum muncul kata pasti

Ya Allah
Aku berserah
pasrah dengan ketentuan
Izinkan semua ini berlalu
tidak perlu lagi aku menunggu
detik itu berlalu..

Ya Zaljalaliwalikram
resah ku Engkau yang tahu
menunggu penuh harapan
agar kesudahannya
membuahkan kemanisan
maka demi Tuhan
Engkau Yang Esa
kemampuan ku sungguh terbatas
qudratku hanya berlafazkan..
LA HAWLA WALA QUWWATA ILLA BILLAH.

Nukilan
Ummu ieman ihsan

No comments:

Post a Comment