Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, March 28, 2012

Bila Tirai Berlabuh



Tinggal beberapa hari lagi program Jubli Intan Maahad Muhammadi akan bermula, maka debaran semakin terasa bagi petugas-petugas yang telah sekian lama bertungkus lumus menyiapkan segala persiapan untuk program-program yang telah dirancang akan berlasung di MMP selama tiga hari tiga malam. Ternyata dalam melalui proses ini ada pelbagai peristiwa dan cabaran yang muncul, hingga adakalanya menyebabkan diri merasa begitu lelah sekali.

Apa yang diperhatikan, dan boleh dirumuskan adalah bukan mudah unutk bekerja mengahsilkan sesuatu keputusan yang terbaik seandainya tidak ada kerjasama, kepercayaan, toleransi serta semangat kekitaan. Jika ini semua tidak ada maka banyak perkara mudah akan menjadi susah. Apalagi perkara yang rumit akan semakin rumit.
Dalam banyak hal penerapan nilai kerjasama atau kerja berkumpulan menemukan kegagalan bila adanya perspektif yang berbeza, sementelah masing-masing merasakan telah memberikan idea dan hasil yang terbaik, Ada juga masalah timbul bila masing-masing membuat keputusan sendiri dan ada hujjah tersendiri, maka kesannya banyak keputusan yang timbul serta masing-masing akan melepas tangan dalam sesuatu perkara. Oleh itu dalam menayakan sesatu organisasi apa yang penting adalah satu hasi dan satu matlamat, jika ini boleh dicapai maka organisasi akan menjadi cemerlang dan segala yang dirancang akan berjalan lancar. 

Wallahuaalam.

No comments:

Post a Comment