Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, April 24, 2012

ALUMNI DAN CABARAN 11


Meneraju persatuan ibarat mengemudi sebuah kapal. Sewaktu laut tenang ia mudah bagi nakhoda, namun bila laut bergelora, angin bertiup kencang, tsunai boleh melanda bila-bila masa... di saat itu nakhoda perlu cekap meneraju, anak-anak kapal pula perlu berusaha gigih dan bertahan. realitinya nakhoda dan anak kapal akan sama-sama basah saat datangnya ribut dan taufan. Namun jika kekuatan serta kemahiran dan pertimbangan yang teliti pasti kapal akan terselamat. Selepas ribut, teraju dan sauh boleh belayar ke destinasi....

Ibarat di atas saya mengenangkan tidak lama lagi akan berlamgsung AGM Alumni Maahad Muhammadi. Moga  sahabat-sahabat diberi kerhamatan dan kemudahan dalam menangani dan menjadikan AGM ini satu titik ke arah menobatkan Maahad Muhammadi ke mercu kecemerlangan.

No comments:

Post a Comment