Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Wednesday, April 11, 2012

Tempatkan Diriku Bersama Mereka Di Syurga



Ya Allah
tiada kudratku 
menjadi dermawan sehebat Khadijah
menjadi utuh keimanan seutuh Asiah
beribadat kepadaMu sebagaimana Zulaikha
Ya Allah 
aku tidak mampu
menjadi zuhud sebagaimana Fatimah Az Zahra
menjadi sabar dan pasrah sehebat Sarah
menjadi kental dan berani seperti  Hajar
menjadi ilmuan bijaksana seumpama Aishah
Ya Allah
lemahnya diriku
menyintaiMu sesuci kecintaan Rabiatul Adawiyah
beriman kepadaMu seumpama Sumaiyyah
berjuang dalam agamaMu seperti Asmaa
menjadi setia sebagaimana Rahmah
Ya Allah
izinkan aku meneroka dan menghayati kisah hidup mereka
agar menjadi iktibar buat diriku
mereka adalah contoh teladan
mengharung hidup penuh pancaroba
perjalanan mereka
menjadi benteng kekuatan jiwa
menjadi azimat perawat lara
menjadi semangat untuk berjuang
buat diriku yang kerdil
Ya Allah
izinkan aku mendapat tempias kehebatan mereka
meneladani segala perilaku dan perjuangan mereka
tempatkan aku bersama mereka di syurga
terimalah permintaan ku ini
Ya Allah 
Ya Rabbil Alameen
Ya Zal-Jalaiwalikram


Nukilan
ummu ieman ihsan
"Ya Allah tautkan hati ku dengan suamiku sebagaimana kukuhnya tautan hati Khadijah dan Rasulullah"

No comments:

Post a Comment