Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Saturday, April 14, 2012


♥► Rasa syukur membuat hidup kita menjadi indah ♥
♥► Rasa syukur membuat yang sedikit terasa cukup dan berkah ♥
♥► Rasa syukur mengubah apa yang kita miliki saat ini menjadi lebih berharga ♥
♥► Rasa syukur mengubah masalah yang kita miliki menjadi hikmah yang bernilai♥
♥► Rasa syukur mengubah hidangan sederhana terasa menjadi istimewa ♥
♥► Rasa syukur mengubah rumah yang sempit terasa lapang dan nyaman ♥
♥► Rasa syukur mengubah kegagalan menjadi pelajaran berharga ♥
♥► Rasa syukur mengubah kekeruhan suasana menjadi kejernihan ♥
♥► Rasa syukur mengubah yang tidak nyaman menjadi menyenangkan ♥
♥► Rasa syukur mengubah penolakan menjadi penerimaan ♥
♥► Rasa syukur mengubah kebenciaan di hati menjadi kasih sayang ♥
♥► Rasa syukur menciptakan kedamaian dan ketenangan hati ♥
♥► Rasa syukur mengubah emosi menjadi latihan kesabaran...
♥► Rasa syukur menjadikan masa lalu sebagai kenangan manis ♥
♥► Rasa syukur menjadikan masa sekarang keindahan dan kesenangan ♥
♥► Rasa syukur menjadikan hari esok penuh harapan ♥
♥► Rasa syukur menciptakan visi ke depan yang penuh harapan ♥

~ Bila hatimu dipenuhi rasa syukur.. hidup menjadi selalu indah dan damai :) ♥

No comments:

Post a Comment