Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Tuesday, April 24, 2012

IKRAR PELAJAR MAAHAD MUHAMMADI


IKRAR
BAHAWASANYA KAMI
PELAJAR-PELAJAR MAAHAD MUHAMMADI
BERIKRAR DAN BERJANJI
AKAN MENJADI PELAJAR YANG CEMERLANG
DARI SEGI AKADEMIK DAN KOKURIKULUM
SERTA UNGGUL
DARI SEGI SYAHSIAH DAN KEPIMPINAN

SESUNGGUHNYA
SEBAGAI UCAPAN TERIMA KASIH
YANG TIDAK BERBELAH BAHAGI
ATAS PENGORBANAN
IBU BAPA YANG DICINTAI
GURU-GURU YANG DIKASIHI

MAKA
KAMI BERJANJI 
AKAN GIGIH BELAJAR DAN TEKUN BERUSAHA
AKAN MEMBERI TUMPUAN KEPADA PELAJARAN
AKAN MENINGKATKAN ULANGKAJI DAN LATIHAN
AKAN MENINGKATKAN KETAKWAAN DAN DISIPLIN DIRI
DEMI MENCAPAI
KEJAYAAN CEMERLANG 
YA TUHANKU, MAKBULKANLAH
IKRAR KAMI INI
*****

DITANDATANGANI

___________________________________________
NAMA PELAJAR

No comments:

Post a Comment