Welcome ........and May Allah bless us all....

Salam ukhuwwah.......

Praise be to Allah....Jagalah Allah, pasti Allah akan menjagamu.......Ihfazillaha, Yahfazuka....

Blog ini adalah nukilan, cetusan pandangan dan pengalaman sepanjang hidup saya yang saya gambarkan dalam bentuk butiran hikmah yang amat besar ertinya buat diri saya.....saya kongsikan agar ia memberi faedah dan manfaat samada langsung atau tidak langsung buat semua yang mengunjungi blog saya....

Jika ada secebis kebaikan daripadanya, maka ambillah kerana sesungguhnya ia datang dari Yang Maha Kuasa dan bukan dari saya...dan jika ada kekurangan dan kesilapan darinya maka ia adalah kerana daifnya diri dek kerana tidak sempurnanya diri saya..... saya hanya cuba menyampaikan kerana menyahut seruan Ballighu Anni Walau Aayah....sampaikan dari ku (saw) walau sepotong ayat sekalipun.....

Saturday, April 7, 2012

Keikhlasan Satu Persahabatan


hati adakala tercari cari ,
mana keikhlasan sebuah persahabatan,
makin banyak kemaafan diberi,
semakin ratah pula hati dan perasaan ini diragut,
garis luka itu kian dalam

rapuhnya satu perhubungan
terbinanya ia penuh kesangsian
hanya terjalin  kerana agenda kepentingan
sukarnya menilai mu sahabat,
ada masa engkau berpura dalam senda
ada ketika emgkau menangis dalam ketawa


tercari aku persahabatan tulus
umpama kasihnya Abu Bakar pada Muhammad
ibarat sayangnya Umar kepada Muhammad
rindunya Bilal pada Muhammad

pasrah aku
kerana hati telah lama kaku
perasaan sudah lama membeku
biarlah ia berlalu
keberi maaf atas segala
moga Dia bakal menyaksi antara engkau dan aku
sungguh persahabatan ini bagi ku
dari Dia dan kerana Dia..



Nukilan Ummu ieman ihsan

No comments:

Post a Comment